1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16

  • "DaadKracht: erg leerzaam en vrijwel direct bruikbaar in de praktijk. Het zet je anders aan het denken, je ziet én ontvangt meer signalen vanuit de communicatie van je client. Het levert mooie momenten op en vooral: meer begrip. Ik vond het geweldig om deze training te volgen en een hele eer om deze training nu intern te mogen geven."
    (Begeleidster Stichting Driestroom)
  • "Cursisten verlaten elke keer geïnspireerd de training en gaan direct praktisch aan de slag met de methodiek. Het is geweldig om het volgende dagdeel de succesverhalen terug te horen. Het beter afstemmen van de communicatie en bewust inzetten van ondersteunende communicatie maakt dat de regie weer daar komt waar hij hoort; bij de cliënt. Bij het train de trainer traject wordt het overbrengen van DaadKracht je op een prettige en toegankelijke manier aangeleerd. De afwisseling tussen theorie en verschillende creatieve werkvormen maakt het geweldig leuk om de cursus te geven."
    Lotte (Train de Trainster MVB Stichting Driestroom)
  • "DaadKracht: een prachtige methodiek om bij de wens van de cliënt te komen en hier samen de dialoog over aan te gaan. Hoeveel plannen zijn er niet geschreven waarin hulpverleners en familie formuleerden wat zij dachten dat goed was voor de cliënt. Dankzij DaadKracht kan de cliënt nu zelf zijn wensen kenbaar maken en kan eenieder zijn of haar bijdrage leveren. Want regie over je eigen leven, dat wil toch iedereen?"
    Marleen Jansen (Stichting Driestroom)
  • "In het begin van 2015 heeft Zideris besloten om de methodiek DaadKracht van CAOM in te zetten als middel om de communicatie met onze cliënten te verbeteren. Zideris besloot eigen medewerkers op te laten leiden tot trainer. Hettie Wiers van CAOM heeft ons opgeleid. De eerste training, bestaande uit drie dagdelen, deden wij gewoon mee met een training van een team. Zowel wij, als het team, waren heel enthousiast. Casussen uit de praktijk werden besproken en het team heeft veel handvatten gehad, waarmee ze weer verder konden.
    Vanaf de tweede trainingsronde zijn we steeds meer over gaan nemen van Hettie. Het was fijn dat ze erbij was, om ons te ondersteunen waar dat nodig was. Na de training bespraken we ons aandeel en kregen we complimenten en - waar nodig - tips. We hebben een enorm groeiproces doorgemaakt. Na vier volledige trainingsrondes, geven wij nu de trainingen zelfstandig.
    Ook nu we de training zelf geven, krijgen we heel positieve reacties. De Teams zijn enthousiast over de praktische tips. We gunnen iedereen een leven waarin je zelf keuzes mag maken. Daar deden we natuurlijk altijd al ons best voor en nu, met de training DaadKracht, lukt dat nog beter.
    Wij zijn ook blij dat Zideris de eigen medewerkers kansen geeft om zich te ontwikkelen. Werken met mensen met een verstandelijke beperking vonden we al leuk, maar met deze nieuwe nevenfunctie is ons werk nóg leuker geworden!
    (Corrie van Doorn - Zideris)